Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obchodní praktiky používané českými obchodníky
RAMBOUSKOVÁ, Petra
Bakalářské práce je zaměřena na problematiku nekalých praktik v ČR. Cílem práce je zjistit s jakými nekalými obchodními praktikami se respondenti nejčastěji setkávají, jak se jim brání, zda vědí, na koho se obrátit či odkud se nejčastěji o nekalých obchodních praktikách dozvídají. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení základních teoretických pojmů jako například obchod a jeho dělení na maloobchod, velkoobchod a zahraniční obchod. Další část práce se zabývá tématem ochrany spotřebitele v ČR a EU, spotřebitelským chováním a vysvětlení pojmu obchodní praktiky, kde jsou uvedeny některé příklady z praxe ČOI. Na konci teoretické části práce je vysvětlen pojem marketingový výzkum, zejména dotazníkové šetření. praktické části bude proveden výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření na téma Obchodní praktiky používané českými obchodníky. Data byly sbírány pomocí internetu i tváří v tvář. Na základě výsledků dotazníkového šetření byla navržena opatření na zlepšení situace v oblasti nekalých obchodních praktik používaných českými obchodníky.
Obchodní praktiky používané českými obchodníky
BINDEROVÁ, Monika
Cílem této bakalářské práce bylo doporučení pro odstranění nekalých obchodních prak-tik používaných českými obchodníky s využitím výsledků z terénního výzkumu reali-zovaného v České republice. V teoretické části byly popsány a vysvětleny základní pojmy související s touto proble-matikou. Objasnění pojmu ochrana spotřebitele, jaké dozorové orgány v oblasti ochrany spotřebitele a spotřebitelské organizace působí na území České republiky, čím se zabý-vají a jaké jsou jejich hlavní činnosti. Jak jsou rozděleny nekalé obchodní praktiky, co vlastně nekalé obchodní praktiky jsou. Praktická část se zaměřila na dotazníkové šetření. Dotazník byl rozdán mezi 108 re-spondentů, návratnost byla poměrně vysoká, tedy v praktické části se pracovalo se 105 dotazníky. Otázky byly zaměřený na to, zda mají respondenti povědomí o ochra-ně spotřebitele, dozorových orgánech či spotřebitelských organizacích. Zda se už někdy setkali s konkrétními agresivními nebo klamavými praktikami a jak na toto jednání rea-govali. Z výsledků dotazníkového šetření lze uvést, že poměrně velká část (94 %) dotá-zaných respondentů ví co si pod pojmem ochrana spotřebitele představit. Toto zjištění je velice pozitivní. Co se týče klamavých a agresivních obchodník praktik, ze získaných dat vyplývá, že se dotazovaní více setkávají s klamavými praktikami než s těmi agresivními. Reakce bývají většinou negativní v podobě odmítnutí. Ze získaných dotazníků bylo pomocí tabulek a grafů vyhodnoceno všech 22 otázek. Následně byly vypracovány návrhy na zlepšení, pro splnění cíle práce. Tímto cílem práce bylo doporučení pro odstranění nekalých obchodních praktik používaných obchodníky na území České republiky. Návrhy byly zaměřeny především na důchodce a mladistvé, z toho důvodu, že mladiství jsou v tomto ohledu nerozumní a nerozvážní a důchodci jsou skupina, na kterou se obchodníci svými praktikami nejčastěji zaměřují. Pro mladistvé se jedná o rozšíření přednášek na středních a vysokých školách, dále roz-šíření seminářů pro seniory, které by se konaly v domovech pro důchodce. Dalším ná-vrhem pro odstranění nekalých obchodních praktik byl roznos letáků do těchto domovů, na kterých by senioři byli upozorněni před nekalými obchodními praktikami a na koho se v případě nouze obrátit.
Právní ochrana spotřebitele se zaměřením na nekalé obchodní praktiky
Rysová, Markéta ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Ochrana spotřebitele je tématem, které je v současné době stále aktuálnější, neboť běžný zákazník se musí potýkat s celou řadou případů nezákonného jednání ze strany podnikatelů. Cílem této bakalářské práce proto bylo přiblížit, s jakými protiprávními obchodními praktikami se lze setkat, a jak je možné se proti nim bránit. Snahou autorky bylo touto prací přispět k větší informovanosti spotřebitele a tím zvýšit jeho ochranu. Za tímto účelem byla podrobně představena problematika ochrany spotřebitele, zákony České republiky a směrnice Evropské unie věnující se tomuto tématu, i konkrétní případy nekalých obchodních praktik a následných soudních sporů. Tezí této bakalářské práce bylo, že zákony České republiky i normy Evropské unie chrání spotřebitele dostatečně, avšak spotřebitel sám o nich není dostatečně informován. Teze byla analýzou současného stavu ochrany spotřebitele v ČR a EU potvrzena. Závěrem této práce proto je, že by odpovědné české a unijní orgány měly věnovat více pozornosti vzdělávání spotřebitelů, neboť informovanost je podstatnou součástí ochrany spotřebitele proti nekalým obchodním praktikám.
Nekalé obchodní praktiky v evropské i tuzemské právní úpravě a judikatuře
Štouračová, Vanda ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zmapováním nekalých obchodních praktik vůči spotřebiteli. Nejprve jsou nekalé obchodní praktiky popsány v právní úpravě EU a ČR, a to v rozdělení na klamavé a agresivní. Rovněž je zařazen i popis klamavé reklamy. Vedle nekalých obchodních praktik jsou popsány i neseriózní obchodní praktiky, které se pohybují na hraně této právní úpravy. Na závěr jsou uvedeny vybrané evropské a české judikáty, jejichž prostřednictvím je v praxi přiblížena problematika této právní úpravy na konkrétním rozhodování soudních orgánů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.